Nie masz czasu przesłuchać całej rozmowy?
Poniżej znajdziesz ważne przemyślenia, które poruszyliśmy w trakcie wspólnej dyskusji!
M-Brain oferuje produkty Software as a Service z dość niecodziennego segmentu jakim jest competitive & market intelligence. To wciąż młody rynek! Nawet wiele spośród dużych organizacji z segmentu Fortune 500, które obsługuje M-Brain dopiero zaczyna tworzyć działy competitive & market intelligence.
Tym bardziej konieczne jest wspieranie ich w rozwijaniu tej nowej funkcji i lepsze zrozumienie celów klientów. To niezbędny ruch by zrozumieć, jak oferowane mogą pomóc realizować te cele. Anna podkreśla, że w jej opinii – zwłaszcza po drugiej stronie Atlantyku – stworzenie działu Customer Success jest dla firm SaaS naturalnym i spodziewanym krokiem, by to osiągnąć.
Przed rozpoczęciem przygody z działem Customer Success, konieczne było odpowiednie oszacowanie liczby osób potrzebnych do obsługi klientów. U M-Brain Americas było to 10,5 Customer Success Managera, chociaż ta połówka była zbiegiem okoliczności związanym z osobą pracującą na pół etatu. Anna wspomina o kilku ważnych czynnikach, które dobrze wziąć pod uwagę:
To tylko jedne ze składników, które oprawione w odpowiednie liczby i arkusz kalkulacyjny mogą przybliżyć firmę do oszacowania obciążenia pracą.
To umożliwia stworzenie roadmapy i planu działania, aby odpowiednio priorytetyzować poszczególne cele.
Ważną obserwacją z dotychczasowych dyskusji z klientami było dla zespołu, że klienci nie zawsze byli w stanie sprecyzować, jak chcą mierzyć cele. Oczekiwali wtedy od usługodawcy dostarczenia przykładów od innych klientów. Doprowadziło to do rozpoczęcia w M-Brain crowdsourcingu – wspólnego zbierania celów, intensywnej wymiany wiedzy i przykładów.
Nadal główne cele muszą wyjść od klienta, nie da się jedynie przyłożyć do klientów pewnego szablonu, jednak posiadanie pewnego zbioru inspiracji zdecydowanie pomaga naprowadzić rozmówców na właściwe tory.
Anna kładzie nacisk na żywy kontakt z innymi specjalistami: LinkedIn, społeczności takie jak SaaStr, wydarzenia na żywo czy online organizowane przez firmy tworzące narzędzia Customer Success jak Gainsight czy ChurnZero. Wszystko aby nieco wyjść ze swojej bańki i zderzyć swoje myśli z innymi specjalistami i zobaczyć, jak sprawy się mają w innych organizacjach.
Nie zapominaj też o prostej, dziecięcej ciekawości, ale też związanym z nią ciągłym sprawdzaniu. Słuchasz podcastu, w którym padły ciekawe dane? Weryfikuj i spróbuj zainteresować się szerszym obrazem, próbując dotrzeć do raportu czy źródła przytoczonych danych.
Copyright © CustomerSuccess.pl 2024